tisdag 28 maj 2013

Två är ett tema

Ida har fyndat ugglor i veckan och jag också minsann. I fredags var jag i Ystad med omnejd och flanerade, fikade på Fridolfs AKA Wallanderkaféet och besökte antikcentret Solhjulet där jag hjälpte till att värdera lite Delftporslin. Därifrån fick jag med mig den mindre av ugglorna här nedanför.


Den större lite fulare ugglan är en Tore Borg som jag köpte på loppis här i byn i lördags, där jag också gjorde årets vettigaste inköp: en gräsklippare. Den ryska muggen är från samma runda, och jag hittade också en Anna Sparkling champagnekork/flaskåterförslutare från Alessi alldeles ny i sin kartong. Den är nu på väg till min sommelier-syster i Holland tillsammans med Ahlgrens bilar, ett Papier d'Arménie-block, några franska tvålar inköpta i Ystad och ett Rädda Barnen-armband. Tösen har ju fyllt år.
 Raps i Svarte
 Kreativt kaos på Solhjulet
Wallanderiana på Fridolfs

Med nyklippt gräs närmar sig juni och snart har jag semester. Om någon månad åker jag till Provence. Jag brukar inte vara typen som räknar ner dagarna till semestern men satanigatan så skönt med några slöa veckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar