onsdag 22 maj 2013

Lugnet efter Eurovisionstormen

Eurovisionveckan började med ett sällsynt lyckat jobbevent på Malmö C på måndagen och fortsatte på tisdagen med semifinal 1 på Malmö Arena - och nog var det mäktigt. Vi åt middag på Emporia och gick sedan över till arenan där vi åt efterrätt i logen i väntan på showen. Loreen med barnkör var härligt och att höra Anouk live var speciellt (tonårsnostalgi!!) även om hon gjorde ett sämre framträdande i semin jämfört med i finalen. Danmarks bidrag fick oss att redan börja planera inför Eurovision i Köpenhamn nästa år - och visst fick vi rätt! Att uppleva en del av Eurovision på detta vis kändes som en engångs-grej, något man får chansen att göra en gång, men med finalen en halvtimme bort nästa år är frågan om det inte får bli någon form av repris...


Sen vaknade alltså Skåne till en något mindre glamourös tillvaro och med den kom sämre väder och i mitt fall en riktigt envis förkylning. Så jag kurar inomhus och tänker mig att jag rent statistiskt nu borde hålla mig frisk under semestern, vilket vore emejsing med tanke på att de senaste fyra åren bjudit på dunderförkylning i Krakow, dunderförkylning på Sinai och influensa i Jerusalem. Och just det: lätt släng av festlig magbakterie i Wien också. I övrigt mår jag rätt bra men semester är alltså rent livsfarligt...

Ett av grannbarnen AKA "Citatmaskinen" menar att den största fördelen med att vara vuxen verkar vara att man får ha många doftljus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar